Kontakta oss

När du har frågor om legitimation kan du kontakta oss på något av följande sätt.

Socialstyrelsen skickar inte ut SMS med en länk gällande ditt legitimationsärende

Vi har blivit kontaktade av ett antal personer med information om att de fått SMS från Socialstyrelsen med uppmaning att klicka på en länk. Vi vill uppmärksamma våra sökande på att vi inte skickar SMS gällande legitimationsärenden. Om du får ett SMS med länk, klicka inte på länken.

Allmänna frågor om legitimation

Om du har allmänna frågor om legitimation kan du kontakta vår upplysningstjänst.

Öppettider under sommaren 2022

  • Veckorna 23-28 har vi telefontid tisdag-torsdag kl. 09.00-10.00
  • Veckorna 29-33 har vi telefonstängt
  • Veckorna 34-35 har vi telefontid tisdag-torsdag kl. 09.00-10.00

Under perioden vi har telefonstängt går det bra att nå oss via mejl.

Telefon: 075-247 30 00
Telefontider: tisdag–fredag, 9–10
E-post: socialstyrelsen@socialstyrelsen.se

Frågor om din ansökan

Om du har frågor om din ansökan kan du kontakta våra handläggare. Uppge alltid ditt diarienummer. 

Telefon: 075-247 30 00
Telefontider: tisdagar och torsdagar, 9–11
E-post: socialstyrelsen@socialstyrelsen.se

Om du vill lämna in handlingar direkt till oss ska dessa lämnas i Socialstyrelsens reception på Rålambsvägen 3 i Stockholm. Receptionen har öppet 8–17. Övrig tid går det bra att lämna handlingar i brevlådan på samma adress.

Hjälp med e-tjänsten

Om du har tekniska problem med vår e-tjänst: mejla support-etjanst@socialstyrelsen.se.

Publicerat: